Subject: FW: Torustike ehitus riigitee nr 22210
From: "Peeter Uibo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Aug 2025 12:45:54 +0300

registreerimiseks

From: Jüri Drenkhan <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 27, 2025 12:32 PM
To: Peeter Uibo <[email-masked]>; Janar Taal
<[email-masked]>
Cc: Egle Nõmmoja <[email-masked]>
Subject: RE: Torustike ehitus riigitee nr 22210

Tere

Vastuseks küsimusele ja lisa selgitus.

Jah, AS-il Tartu Veevärk on plaanis rajada I etapina torustikud mis on
projekteeritud 22210 Kõrveküla-Lähte tee L3 kinnistule ehk sõidutee alale.
(I etapi skeem manuses)

Jah, soovime ainult 22210 Kõrveküla-Lähte tee L3 ja Kalja tänav
L1/Kubjaringi tänav L3/Tõrvalille tänav L1/Vasula tee L4 kinnistu
ristmikul vähendada projektis toodud tee-ehituse mahtu ja teha antud kohas
katete taastamine hetkel võimalikult väiksese mahus, ülejäänud osas jääb
katete taatsamise maht samaks. II etapis ehitatakse välja arenduspiirkonna
torustikud koos tänavatega ning sealhulgas ka projekteeritud mahasõidu
koht (mahasõidukoht tuleb enne torustike ehitust valmise ehitada, sest
muidu juurdepääsu suurte masinatega on väga keeruline saada).
Arenduspiirkonda ei saa ka muidu arendada, kui mahasõidu koht ei ole välja
ehitatud, see on KOV-i poolne nõue.

Antud koha katete taastamise võimalikult väikses mahus taastamise põhjus
on see, et mahasõidu välja ehitamisel tuleb likvideerida praegune
Tõrvalille tänava mahasõit, kuid seda ei saa enne teha kui tänava ala on
piisavas ulatuses välja ehitatud. See eeldaks ka isevoolse
kanalisatsioonitorustiku ümbertõstmist ja osalist likvideerimist
Kõrveküla-Lähte tee äärest, kuid ka seda ei saaks teha ilma, et
arenduspiirkonna uus pumpla ehitataks ära. Ehk kokkuvõttes, kui mahasõit
tuleb ehitada kogu mahus, siis peame ehitama kogu arendusala välja. Soov
on jagada finantsilisi vahendeid eri etappide vahel, sest korraga välja
ehitamine lükkuks edasi tulevikku.

Kaeviku taastamise mahu eskiisjoonis on manustes. Väiksemas mahus katte
taastamise lõige oleks vastav lõike joonisele LÕIGE 6-6, ülejäänud
Kõrveküla-Lähte teel vastavalt projekti joonisele. Siit ka küsimus kas
katte peaks taastama kogu sõidutee ulatuses nii nagu lõige 6-6 või piisab
sõiduraja laiusest? Kas sõidutee taastamise ala 3,25x10 m on sobilik?

Lugupidamisega

Jüri Drenkhan

AS Tartu Veevärk

Projektijuht

Tel: +372 730 6252, +372 5889 8786

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tere!

Transpordiameti poolse seisukoha kujundamiseks on vaja rohkem
informatsiooni.

Kas Tartu Veevärk rajab kogu kooskõlastatud trassi ning soovib ainult
ristmiku piirkonnas vähendada taastamise mahtu.

Vajalik on kindlasti kokkuleppida kuidas täpsemalt toimub kaeviku
taastamine, kas projekti järgsed konstruktsioonid, millist kaeviku
ristlõiget kasutatakse ja siirdekiilud.

Põhimõtteliselt on võimalik leppida kokku väiksemas taastamise mahus, kuid
rismtik eihtatakse välja hilisemas faasis arendaja poolt.

Lugupidamisega

Janar Taal

Transpordiamet

Teehoiuteenistuse

Lõuna osakonna juhataja

From: Peeter Uibo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 26. august 2025 08:09
To: Jüri Drenkhan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Torustike ehitus riigitee nr 22210

Tere

Edastan TRAM lõuna teehoiuosakonna juhi Janar Taali arvamuse:

Teoreetilsielt on see võimalik, kuid vajalik on kokku leppida täpne
taastamise ala ja kaeviku tehniline lahendus ehk mida ja kuidas täpselt
taastatakse. Kas praegu ehitatakse välja kogu trass Kõrvakülast
arenduseni?

Ühtlasi palun vastake ka Janar Taali küsimusele.

Peeter Uibo

5159766

From: Peeter Uibo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, August 11, 2025 10:26 AM
To: MNT Teed < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Torustike ehitus riigitee nr 22210

registreerimiseks

From: Jüri Drenkhan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, August 11, 2025 10:24 AM
To: Peeter Uibo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Torustike ehitus riigitee nr 22210

Tere

Transpordiamet on kooskõlastanud Altren Projekt OÜ töö nr. 23006 „Tartu
vald, Kõrveküla, kalja, Kubjaringi, Vahekalja, Tõrvalille, Tagakalja,
Eeskalja tänavate ehitus. Osa 2 Torustikud.“ Kooskõlastuse nr
7.1-8/24/19490-2

Kuna projekti soovitakse ellu viia osade kaupa, siis tekkis küsimus seoses
katet taastamisega sõiduteel. Konkreetsemalt veetorustiku V-45A ja V-45B
juures. Hetkel on näidatud katete taastamine koos tänavasissesõidu
ehitusega, kuid Tänava torustikud koos tee-ehitusega tehakse hiljem.
Küsimus on kas sõlmede V-45A ja V-45B juures tohib sõidutee asfalti
taastada puurimise stardikaeviku ala laiuselt? Hilisemas etapis kui tuleb
tänav ja sissesõidutee, siis taastatakse katted vastavalt projekteeritule.

Lugupidamisega

Jüri Drenkhan

AS Tartu Veevärk

Projektijuht

Tel: +372 730 6252, +372 5889 8786

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]